Zoekmachineoptimalisatie

Zoekmachineoptimalisatie: wat levert het mij op?

Kort antwoord: zoekmachineoptimalisatie zorgt voor meer bezoeker op je website en dus ook meer omzet. Simpel toch? Lees hier alles over SEO prijzen.

Deze vraag krijg ik vaker. Met daarna de opmerking: “Tsja, als je een webshop hebt dan is het wel belangrijk dat je goed gevonden wordt en met zoekmachineoptimalisatie aan de gang gaat, maar voor ons is dat niet zo van toepassing!” Wist je dat meer dan 85% van alle consumenten hun zoektocht naar een product of dienst online begint? Dus ja, ook voor het bestraten van de oprit, nieuwe gelnagels en zelfs voor een kippenbout. Zie je al een reden voor zoekmachineoptimalisatie?

Wellicht heb je al een beetje kaas gegeten van Google en zoekmachineoptimalisatie of ‘het hele gevonden worden verhaal’. En misschien leggen wij SEO tekstschrijvers wel veel te veel de nadruk op wat we doen. We zijn immers allemaal enthousiast schrijver met een voorliefde voor taal. Het overbrengen van de juiste boodschap in de correcte tone of voice, een mooi geschreven tekst die inspireert of ontroert of een leuk interview, dat is wat we graag doen. Stuk voor stuk vakidioten.

Wat is dan zoekmachineoptimalisatie?Zoekmachineoptimalisatie

Zoekmachineoptimalisatie is hetzelfde als SEO. We noemen onszelf niet voor niets SEO copywriter. Search Engine Optimization oftewel zoekmachineoptimalisatie houdt in dat je website zo wordt ingericht dat deze goed gevonden wordt in zoekmachines zoals Google. Dit kan op verschillende manieren. Een van de sterkste manieren het schrijven van SEO webteksten. Dat zijn teksten die enerzijds zijn toegespitst op jouw branche en wat jij doet en anderzijds op de zoekopdrachten binnen Google. Zo ben je ervan verzekerd dat je website goed naar voren komt als er op, voor jou relevante, zoektermen gezocht wordt.

 

Is zoekmachineoptimalisatie niet heel duur?

Nee hoor. Sterker nog, ik denk dat je jezelf af moet vragen wat zoekmachineoptimalisatie voor je kan opleveren. Als je niet goed gevonden wordt op Google komen er ook minder bezoekers op je website, minder potentiële klanten die jouw product kennen en automatisch ook minder omzet. Je bestaande klanten weten je al te vinden. Ik heb het hier over nieuwe klanten. Als we uitgaan van een bepaalde conversie, er is namelijk altijd een deel van je bezoekers dat iets koopt of contact met je opneemt, kunnen we grofweg stellen: als het aantal bezoekers stijgt, stijgt ook de omzet. Bovendien ben ik een zelfstandige SEO tekstschrijver zonder hoge overheadkosten. Daardoor voorzie ik je van kwaliteitsteksten tegen een scherp tarief. Meer omzet uit je website generen? Neem contact met me op voor een vrijblijvend adviesgesprek.